RX-8 karbantartási információk - Rotaryparts

R TARYPARTS
Tartalomhoz ugrás
Általános Karbantartási Információk
Ablaktorlő lapátok

Csereintervallum: 15.000km vagy 2 événte

Itt is nagyon sok féle gyártó terméke közül válogathatsz a 18" és 20" -os lapátokat kell választanod megfelelő felfogatással.
Alábbi linken bármelyik készlet hibátlanul fog illeszkedni a RX-8 adhoz.

Ablaktörlő készletek

Motorolaj és Olajszűrő

Olajat és szűrőjét 5.000km -enként vagy évente érdemes cserélni!
Nagyon sok vélemény van a világban, hogy milyen olajat használjunk s ezt még az olajozási rendszer módosítása is befolyásolhatja.
Ami biztos, az Idemitsu RACING motorolaj család minden alkalommal a legjobb választás amit Rotoros tehet. (A Mazda az API SL és az ILSAC GF3 specifikációinak megfelelő 5W20 motorolajat ajánl)
S1 (első szériás) esetén ajánlott a gyári olajozási rendszer mellett
Idemitsu Premix olajat is a benzinhez keverni! (kb. 1:400 arányban)
Turbós, nagy igénybevétel esetén Idemitsu RACING 20w50
Normál szívó esetén Idemitsu RACING 10w30

Olajleeresztő csavar
Olajleeresztő csavar alátét

Olajszűrőből nagyon sokféle létezik mindenki belátása szerint választhat.
S2 (második generációs) tulajok viszont csak a hozzávaló EREDETI MAZDA S2 szűrőt használják! Ezek a szűrők kb 20%-kal nagyobbak és az áteresztő képessége is magasabb.

Olajszűrők

Pollenőszűrő

Csereintervallum: 30.000km

Könnyen cserélhető csak a kesztyűtartót kell kivenni.

Pollenszűrők

Levegőszűrő

Csereintervallum: 20-50.000km

Ezt minden alkalommal ellenőrizned kell, amikor olajat cserélsz. Cseréld ki, ha elkoszolódott. A fenti futásteljesítmény csak tájékoztató jellegű.


Váltóolaj és Differenciálmű olaj

Csereintervallum: 50.000km

Váltó olaj területen is sokmindent hallani, s talán mégnagyobb a tévhit mint a motorolaj esetén ezért megpróbálom röviden tisztába tenni.
Amikor sebességváltó- vagy hajtóműolajat választ, felmerülhet a kérdés, hogy mit jelent a GL-4 és GL-5, és mi a különbség a két besorolás között. A megfelelő besorolás kiválasztása rendkívül fontos, mivel mindkettő eltérő tulajdonságokkal rendelkezik, és a helytelen használat komoly károkat okozhat járművében.
A sebességváltó/hajtóműolaj négy különböző besorolása létezik. Ezek a különböző besorolások a hajtott tengelyek és a kézi sebességváltók bizonyos teljesítményszintjét határozzák meg. Főleg az észak-amerikai, afrikai és ázsiai közlekedési ágazat számára fontosak. Az aktív besorolások a következők:
  • GL-1
  • GL-4
  • GL-5
  • MT-1
Minél magasabb az extrém nyomás (EP), annál magasabb a GL kategória. Fontos tudni, hogy a SAE motorolaj viszkozitási diagramja (J300) eltér a SAE hajtóműolaj diagramtól (J306). A viszkozitásnak nincs kapcsolata az API hajtóműolaj osztályozásával, és a gyártó ajánlásai alapján kell kiválasztani, azon hőmérséklet alapján, ahol vezetni fog.
A GL-4 és GL-5 hajtóműolajok közötti fő különbség az EP adalékok mennyisége. Kén/foszfor tartalmú termékeket használnak EP-adalékként. Ennek az adaléknak az a célja, hogy megakadályozza a mikrohegesztések kialakulását a fogaskerekeken az EP körülmények között uralkodó helyi magas hőmérsékleten (jóval 800℃ feletti hőmérséklet!) A GL-5 nagyjából kétszer annyi EP adalékot tartalmaz, mint a GL-4, ezért gyakran használják nagy nyomású körülmények között, például az első tengelyen és a hátsó tengely differenciálműben.
A kén/foszfor adalékoknak azonban van egy kedvezőtlen tulajdonságuk: agresszíven reagálhatnak bronzzal és rézzel. Ez katasztrofális lehet a sebességváltó szinkrongyűrűi számára. Ezért nem javasolt a GL-5 használata sebességváltóban, hacsak a gyártó ezt nem engedélyezi.

És akkor nézzük mit is engedélyez a MAZDA Rx-8 esetén:



Tehát váltó esetében is nyugodtan használhatod a jobb GL-5 ös olajat. Differenciálmű esetében kizárólag GL-5 -os olajat használ, gyári előírás a SAE 90 is.


Ékszíjak

Ellenőrzési intervallum: 30.000km

Az ékszíjakat normál esetben csak ellenőrizned kell, akkor amikor elhasználódottnak látszik cseréld ki.

Ékszíjak

Motorhűtő folyadék

Csereintervallum: 80-90.000km

Kizárólag a Mazda gyári FL22 hűtőfolyadékját használd! Ez a folyadék nem csak a hosszú csereperiódus miatt javasolt, hanem hogy minden hűtőfolyadékkal érintkező anyagot is kímél.


Fékfolyadék

Csereintervallum: 50-70.000km

Nem kell túl gyakran vacakolnod a fékfolyadékkal, hacsak nem tervezed, hogy az autód pályán hajtod.
Bármilyen DOT4 folyadék megfelelő lesz, ha csak az utcán fogsz vezetni.

Fékfolyadék

Üzemanyagszűrő

Csereintervallum: 100.000km

Gyújtótrafók

Csereintervallum: nincs előírt csereintervallum amikor tönkremegy kell cserélni, amennyiben fontos számodra a teljesítmény javasolt minden második, esetleg harmadik gyertya cserénél cserélni. Ajánlott típus a GYÁRI MAZDA.
Jómagam nem javaslom dugattyús motorokra fejlesztett trafók használatát, talán kivételt képeznek a kifejezetten nagy igénybevételre gyártott neves gyártók (pl. AEM, MSD, stb.) termékei.

Gyújtógyertyák

Csereintervallum
Irridium típusú esetén: 30-40.000km
Normal típusú esetén: 15-20.000km

Gyújtógyertya szettek

Gyertyakábel

Csereintervallum: 50-70.000km de trafó csere alkalmával mindenképp

Fontos hogy a gyertyák és a trafók közt biztos feszültségátvitel legyen, a laza kontakt komoly problémákat okozhat!

Gyertyakábelek

© Szeizon-Ker Kft. Minden jog fenntartava.
+36705807444
info@rotaryparts.hu
1104 Budapest Lavotta utca 9. (iroda)
Vissza a tartalomhoz